Je bevindt je hier: Home / Titels / Onderwijs / professionalisering / Erken de ongelijkheid
ISBN 9789493209213
Doelgroep: po
Omvang: 112 pagina's
Uitvoering: paperback

Erken de ongelijkheid

Prijs (ex. BTW)
€ 19,95
€ 1,65
€ 19,95

Nieuw!

 

Dit boek is een pleidooi voor het benutten van uiteenlopende leraarvaardigheden in het onderwijs. Meer variatie in functies biedt mogelijkheden om de school een stabiele basis van kwaliteit te geven. Dit komt het leren van leraren én het leren van leerlingen ten goede en versterkt dus de onderwijskwaliteit op een school.

Toonaangevende onderwijsexperts geven hun visie op dit onderwerp. Zij benadrukken vanuit hun expertise, ervaringen en kennis de kracht van diversiteit in onderwijsteams.
Zij gaan in op de vragen rondom het erkennen van ongelijkheid en de inzet van anders opgeleide leraren in de school. Ze zijn kritisch, schrijven harde statements over het huidige onderwijs en prikkelen de lezers na te denken over hun eigen schoolorganisatie.

In het boek zijn aanbevelingen te vinden om de ontwikkeling van leraren te stimuleren en de verschillen tussen leraren te erkennen.

Met bijdragen van: Eva Naaijkens (voorwoord), Marc Vermeulen en Marjan Vermeulen, Marco Snoek, Paul Baan en Ruut Veenhoven, Brigit van Rossum en Anje Ros, Myriam Lieskamp, Joseph Kessels.  

 

Download

Poster Erken de ongelijkheid

Poster Erken de ongelijkheid in PDF 

 

'De auteurs dagen het onderwijs uit gebruik te maken van de aanwezige kwaliteit en vaardigheden van leraren. Deze bundel schetst wat daarvoor nodig is en welke factoren daarbij een rol spelen.(...) De bijdragen zijn van toonaangevende onderwijsexperts, die kritisch zijn op het huidige onderwijsbeleid en prikkelen om kritisch te kijken naar de huidige schoolorganisaties.' – Jos Derksen, Redactie NBD Biblion 

‘Tijdens het lezen kwam meerdere keren in mijn gedachten dat een schoolteam kan worden gezien als een klas met leerlingen: ook daar hebben mensen verschillende ondersteuningsbehoeften en zijn er verschillen in niveau. Ik kan me helemaal vinden in de slotzin van dit boek: “Ja, elke leraar is anders. En dat is maar goed ook!"'– Engelien Houben-Feddema, LBBO Beter Begeleiden 

‘Schoolleiders zijn degenen die diversiteit in schoolteams zouden moeten omarmen en zo de verschillende kwaliteiten in schoolteams benutten. Die stelling wordt stevig neergezet in dit vlot leesbare boek.' - Jan Boomsma, Kader Primair 

‘De medewerkers vormen het sociaal kapitaal van de school. En dat kapitaal is heel bepalend voor schoolsucces van leerlingen. Dus een thema dat schoolleiders en teams regelmatig op de agenda hebben staan om een levende professionele leergemeenschap te zijn en te blijven.’ – PO Magazine

Bekijk ook:

_MOD_CWB_PAGE_VM   1 _MOD_CWB_OF_VM 0  

Contact

  • Postbus 365, 1270 AJ, Huizen 
  • T +31  (0)35 542 95 48 

Winkelwagen

 x 
Totaal: 0.00
Je winkelwagen is leeg