De beeldbegeleider in beeld
‘Door een ander in beeld te brengen en beelden te analyseren mag je ook vragen om jezelf in beeld te brengen en je eigen handelen te analyseren… Door te reflecteren op onszelf tonen we ons bereid net zo hard te willen leren en ontwikkelen als onze partner-leerkrachten.’ – Marianne Bookelmann in, Afdelingsbestuur LBbb
Deze waaier is bedoeld voor beeldbegeleiders die werkzaam zijn in het onderwijsveld. Beeldbegeleiders gebruiken opnames van dagelijkse interactiemomenten bij het begeleiden van leraren, maar ook van andere betrokkenen zoals leerlingen, begeleiders, ouders en directie. Een van de belangrijkste doelen van beeldbegeleiding is het aanzetten tot professionele ontwikkeling.
In deze waaier staan de bekwaamheidseisen voor beeldbegeleiders geformuleerd. Er staat beschreven wat de belangrijkste taken van een beeldbegeleider zijn en welke bekwaamheden hij of zij zou moeten bezitten.
Doelgroep:
- zowel aankomende als ervaren beeldbegeleiders;
- onderwijsprofessionals die geïnteresseerd zijn in beeldbegeleiding.
De beeldbegeleider in beeld is tot stand gebracht in samenwerking met de Landelijke Beroepsgroep voor Begeleiders in het Onderwijs (LBBO).
Andere Hulpwaaiers
AD(H)D
Autisme
Coachen van kinderen
Dyscalculie
Dyslexie
Hoogbegaafdheid
TOS
Tics en dwang
De beeldbegeleider in beeld
1001 Verborgen Regels; kleur of prikkelarm
Hoogsensitiviteit (verwacht)