Handboek gedrag op school – complete box

 95,00

Anton Horeweg

In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen. Het is nadrukkelijk niet bedoeld om ‘labeltjes’ te plakken: de boodschap van Horeweg blijft boven alles dat kinderen met ‘probleemgedrag’ doen zoals ze doen uit onmacht en niet uit onwil!

 

Als een autoriteit als Anton Horeweg besluit om alles wat hij weet over gedrag in de klas in één uitgave te bundelen, verwacht je geen dun boek. Zijn Handboek Gedrag op school bestaat dan ook uit maar liefst drie delen. Het is een uniek en onmisbaar naslagwerk voor leerkrachten. Elk deel is afzonderlijk verkrijgbaar, maar de boeken zijn ook samen te koop in een luxe box die eigenlijk op geen enkele school mag ontbreken!

In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen. Het is nadrukkelijk niet bedoeld om ‘labeltjes’ te plakken: de boodschap van Horeweg blijft boven alles dat kinderen met ‘probleemgedrag’ doen zoals ze doen uit onmacht en niet uit onwil! Verandering moet in de meeste gevallen niet komen vanuit het kind, maar vanuit de leerkracht: die leert de onderwijs- en opvoedingsbehoeften van het kind herkennen en onderkennen en met die wetenschap aan de slag te gaan. De vele handreikingen in de boeken kunnen daarbij helpen.

>> Nota bene, deze uitgave is de opvolger van Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs dat niet meer leverbaar is.

Wil je liever losse delen aanschaffen? Hier vind je de andere delen:

Handboek gedrag op school – deel 1
Handboek gedrag op school – deel 2
Handboek gedrag op school – deel 3 

‘Lastig gedrag moet voor jou een signaal zijn en je dwingen tot bewust nadenken over wat dat gedrag ook altijd zegt over jou en de situatie en wat je nu te doen staat. Een heel mooie toepasselijke gewetensvraag – door Anton zelf genoemd – is: ‘zou jij bij jezelf in de klas willen zitten?’ Zijn boek gaat dus eigenlijk niet zozeer over het gedrag van de leerling, maar veeleer over dat van de leerkracht!’ – Trix van Lieshout

 

‘Handboek gedrag op school is een must-have voor elke school. Een onmisbaar naslagwerk, met een preventieve aanpak als basis.’ – Wouter Siebers

‘Een prachtige uitgave, met zeer zinvolle informatie voor iedereen die bij het onderwijs betrokken is.’ – Lianne Hoogeveen

‘Een standaardwerk dat op iedere school aanwezig moet zijn. Zonder aarzelen… de investering meer dan waard.’ – Bertus Meijer, Onderwijsenzo

‘Er wordt met deze reeks van drie handboeken een nieuwe standaard gezet voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.’ – NBD Biblion 

‘Wat een schat aan kennis, zowel wetenschappelijk onderbouwd als praktisch herkenbaar en bruikbaar. Heerlijk om te lezen.’ – Noelle Pameijer

 

Uitvoering:

3 paperbacks in een luxe bewaarbox

ISBN

9789493209138

Doelgroep:

Omvang:

820 pagina's

Winkelwagen
Scroll naar boven