‘Een aanwinst voor ouders en professionals!’
Landelijke Beroepsgroep Intern Begeleiders
 Volledig herziene en voordelige editie!
De meeste kinderen en volwassenen hebben geen problemen met algemene sociale vaardigheden. Dankzij hun sociale intuïtie schatten ze elke situatie op de juiste manier in en nemen ze de vaak verborgen of ongeschreven regels die in die situatie gelden moeiteloos in acht.
Voor sommige mensen zijn die regels echter niet zo voor de hand liggend of vanzelfsprekend. En dat terwijl sociale vaardigheden van groot belang zijn om op een veilige manier deel te kunnen nemen aan de samenleving. De sociaal-cognitieve leerproblemen waar zij mee kampen komen bijvoorbeeld voort uit het feit dat ze een autisme spectrumstoornis, ADHD of het syndroom van Gilles de la Tourette hebben. Speciaal voor deze mensen (kinderen en volwassenen) is dit boek geschreven.
De regels die aan de orde komen omvatten onder meer situaties als: op school, in het zwembad, bij de toiletten, op reis, vriendschap en eten. Verder is er aandacht voor extra lastige zaken zoals beeldspraak, uitdrukkingen en straattaal.
‘Een leuk boek voor iedereen die met dit onderwerp te maken heeft. Door de hoeveelheid aan voorbeelden is het goed te gebruiken bij het (aan)leren van sociale vaardigheden.’ – Engagement/NVA
‘Dit boek is een hulpmiddel dat ons meer kan leren over verborgen sociale informatie, waar wij als professionals/verzorgers bewust van moeten zijn.’ – Zorg Primair