Marion van de Coolwijk, vanaf 1979 docent/remedial teacher, is sinds 1999 directeur van Instituut Kind in Beeld, een landelijke onderwijsorganisatie die jeugd en volwassenen bewust wil maken van hun eigen oorspronkelijke talenten.
Als deskundige op het gebied van beelddenken, dyslexie en leesbevordering geeft ze al jarenlang de opleidingen signaleren en diagnosticeren m.b.v. het Wereldspel aan remedial teachers, intern begeleiders en (ortho)pedagogen. Als speciaal adviseur van de Stichting Beelddenken Nederland zet zij zich in voor meer begrip en erkenning van het beelddenken, ons visuele leersysteem.
De door haar ontwikkelde LEREN LEREN Methode voor PO, VO en MBO maakt lesstof visueel en is wetenschappelijk bewezen effectief op het gebied van tekstbegrip, leren en motivatie. Met haar Team Toppers methodiek, gebaseerd op het Belbin teamrolmodel, leert ze jeugd en docenten dat iedereen ertoe doet. Naast lesauteur van leesmethodes is Marion ook uitgever van educatieve uitgaven. Als kinderboekenauteur heeft zij meer dan 200 kinder- en jeugdboeken op haar naam staan.
Marion van de Coolwijk is auteur van:
 Â